REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO O-NAIL.PL
-
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez PB ALLURE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Adama Bochenka 16A, 30-693 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem 0001140922, NIP: 6793315798, REGON: 540282055, kapitał zakładowy: 10 000 zł, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS, za pośrednictwem sklepu internetowego o-nail.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez PB ALLURE sp. z o.o. usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
§ 1 Definicje
-
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Dostawa – czynność faktyczna polegająca na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu, tj.:
a) firma kurierska;
b) InPost Sp. z o.o. (w tym Paczkomat®);
c) DPD Pickup – sieć punktów i automatów paczkowych obsługiwana przez DPD Polska sp. z o.o. -
Hasło – ciąg znaków ustalony przez Klienta podczas Rejestracji, służący zabezpieczeniu dostępu do Konta Klienta.
-
Klient – podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym może być zawarta Umowa sprzedaży.
-
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Konto Klienta – indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta po Rejestracji.
-
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie ma ona dla tego Przedsiębiorcy charakteru zawodowego, w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności ujawnionego w CEIDG.
-
Regulamin – niniejszy dokument.
-
Rejestracja – czynność opisana w Regulaminie, wymagana dla pełnego korzystania z funkcjonalności Sklepu.
-
Sprzedawca – PB ALLURE sp. z o.o., ul. Adama Bochenka 16A, 30-693 Kraków, KRS: 0001140922, NIP: 6793315798, REGON: 540282055, kapitał zakładowy: 10 000 zł, e-mail: sklep@o-nail.pl; właściciel Sklepu Internetowego. Numer BDO: 00651150.
-
Strona Internetowa Sklepu – strony internetowe w domenie o-nail.pl.
-
Trwałość – zdolność Towaru do zachowania funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.
-
Towar – produkt prezentowany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży; w szczególności urządzenia do stylizacji paznokci, w tym towary z elementami cyfrowymi (np. urządzenia wykorzystujące oprogramowanie/AI).
-
Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające przechowywanie informacji w sposób pozwalający na dostęp w przyszłości i odtworzenie w niezmienionej postaci.
-
Umowa sprzedaży – umowa zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą zgodnie z Regulaminem.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
-
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego (w tym majątkowe prawa autorskie, prawa do nazwy, domeny o-nail.pl, wzorców, formularzy i logotypów – z wyłączeniem materiałów podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy.
-
Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu było możliwe w popularnych przeglądarkach i systemach. Minimalne wymagania: przeglądarka co najmniej Internet Explorer 11, Chrome 89, Firefox 86, Opera 53, Safari 5 lub nowsza, włączona obsługa JavaScript, akceptacja cookies oraz łącze min. 256 kbit/s; optymalizacja dla rozdzielczości min. 1024×768 px.
-
Sprzedawca stosuje pliki „cookies” w celu prawidłowego działania Strony. Klient może je wyłączyć w przeglądarce (co może utrudnić korzystanie ze Sklepu).
-
Do złożenia zamówienia oraz korzystania z usług konieczne jest posiadanie aktywnego konta e-mail.
-
Zakazane jest dostarczanie treści bezprawnych oraz korzystanie ze Sklepu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
-
Ze względu na publiczny charakter Internetu Klienci powinni stosować właściwe środki bezpieczeństwa (np. programy antywirusowe). Sprzedawca nigdy nie prosi o podanie Hasła.
-
Niedopuszczalne jest wykorzystywanie funkcji Sklepu do działań naruszających interes Sprzedawcy (np. reklama cudzej działalności, publikowanie treści niezwiązanych ze Sklepem lub wprowadzających w błąd).
-
Towary z elementami cyfrowymi i aktualizacje. Sprzedawca może udostępniać aktualizacje (w tym bezpieczeństwa) niezbędne do zachowania zgodności Towaru z umową. Do ich instalacji może być wymagane połączenie z Internetem. Jeżeli Klient nie zainstaluje w rozsądnym czasie dostarczonych aktualizacji, Sprzedawca nie odpowiada za brak zgodności wynikający wyłącznie z braku instalacji, o ile został prawidłowo poinformowany o aktualizacjach i skutkach ich niezainstalowania.
§ 3 Rejestracja
-
Utworzenie Konta Klienta wymaga nieodpłatnej Rejestracji.
-
Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia.
-
Rejestracja następuje przez wypełnienie i wysłanie formularza rejestracyjnego na Stronie Internetowej Sklepu; Klient ustala Hasło.
-
Przed wysłaniem formularza Klient zapoznaje się z Regulaminem i akceptuje jego treść.
-
W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych. Zgoda nie jest warunkiem świadczenia usługi i może zostać cofnięta w każdym czasie.
-
Sprzedawca potwierdza Rejestrację e-mailowo; z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie usługi prowadzenia Konta Klienta.
§ 4 Zamówienia
-
Informacje na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert.
-
Zamówienia można składać 24/7 przez Stronę Internetową Sklepu lub e-mail.
-
Zamówienie przez stronę: Klient dodaje Towary do koszyka, wybiera sposób Dostawy i płatności, a następnie składa zamówienie przyciskiem „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Przed wysyłką wyświetlana jest łączna cena wraz z kosztami Dostawy i innymi opłatami.
-
Zamówienie e-mailowe: Klient wskazuje nazwę Towaru, wariant, ilość oraz dane teleadresowe.
-
Sprzedawca odsyła e-mail z danymi rejestrowymi, ceną, możliwymi płatnościami i sposobem Dostawy, informując o obowiązku zapłaty.
-
Złożenie zamówienia jest ofertą Klienta.
-
Sprzedawca potwierdza złożenie zamówienia e-mailowo.
-
Przyjęcie zamówienia do realizacji (oświadczenie o przyjęciu oferty) Sprzedawca przesyła e-mailowo; z tą chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
-
Warunki umowy Sprzedawca potwierdza Klientowi na Trwałym nośniku (e-mail lub pismo).
§ 5 Płatności
-
Ceny prezentowane przy Towarach są cenami brutto i nie zawierają kosztów Dostawy ani ewentualnych dodatkowych kosztów, o których Klient jest informowany przy wyborze Dostawy i składaniu zamówienia.
-
Dostępne formy płatności:
a) płatność online poprzez Shopify Payments (w tym karty płatnicze i portfele typu Apple Pay/Google Pay – o ile dostępne); realizacja po pozytywnej autoryzacji w systemie Shopify;
b) płatność online PayPal – za pośrednictwem PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.;
c) pobranie – zapłata u Dostawcy przy doręczeniu (dostępność metody może zależeć od wybranego Dostawcy, rodzaju przesyłki i wartości zamówienia).
d) ) płatność online poprzez Przelewy24 (w tym przelewy bankowe, karty płatnicze i portfele typu Apple Pay/Google Pay – o ile dostępne) -
W przypadku nieudanej autoryzacji płatności online Sprzedawca może poprosić o wybór innej metody płatności lub anulować zamówienie po bezskutecznej próbie autoryzacji.
§ 6 Dostawa
-
Sprzedawca realizuje Dostawy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Sprzedawca dostarcza Towary bez wad.
-
Informacja o szacunkowym czasie realizacji i Dostawy prezentowana jest na Stronie Internetowej Sklepu.
-
Terminy liczone są w Dniach roboczych.
-
Towary dostarczane są na adres wskazany w formularzu zamówienia lub do wybranego przez Klienta punktu/automatu InPost albo DPD Pickup.
-
W dniu wysyłki Sprzedawca wysyła potwierdzenie nadania na adres e-mail Klienta.
-
Klient powinien zbadać przesyłkę przy odbiorze i w razie uszkodzeń żądać sporządzenia protokołu szkody.
-
Sprzedawca dołącza paragon lub – na życzenie i po zaznaczeniu opcji „zakup dla firmy” – fakturę VAT.
-
W przypadku nieobecności Klienta Dostawca podejmie próbę doręczenia ponownie/pozostawi awizo lub skontaktuje się telefonicznie. Zwrot przesyłki do Sprzedawcy skutkuje kontaktem i ustaleniem ponownej Dostawy oraz jej kosztów.
§ 7 Rękojmia dla Przedsiębiorców
-
Sprzedawca odpowiada względem Przedsiębiorcy za wady Towaru.
-
Przedsiębiorca może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni Towar na wolny od wad albo usunie wadę;
b) żądać wymiany lub usunięcia wady; Sprzedawca może odmówić, gdy żądany sposób jest niemożliwy lub nadmiernie kosztowny. -
Rzecz wadliwa powinna zostać dostarczona na adres Sprzedawcy; koszt ponosi Sprzedawca.
-
Odpowiedzialność z rękojmi: wada ujawniona przed upływem 2 lat od wydania; roszczenia o naprawę/wymianę przedawniają się z upływem 1 roku (z zastrzeżeniami ustawowymi).
-
Reklamacje można kierować pisemnie na adres Sprzedawcy.
-
Sprzedawca odpowie w ciągu 14 dni.
-
Reklamacje dotyczące usług elektronicznych można składać e-mailowo na sklep@o-nail.pl.
§ 8 Gwarancja
-
Towary mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora.
-
Informacja o gwarancji (jeśli jest udzielana) prezentowana jest przy danym Towarze na Stronie Internetowej Sklepu.
§ 9 Niezgodność towaru z umową
Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
-
Towar jest zgodny z umową, jeżeli odpowiada m.in. uzgodnionemu opisowi, jakości, kompletności i funkcjonalności (dla towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilności, interoperacyjności i dostępności aktualizacji) oraz uzgodnionemu celowi szczególnemu.
-
Dodatkowo Towar powinien nadawać się do typowego celu użycia, mieć cechy i Trwałość typowe dla towarów danego rodzaju, być zgodny z publicznymi zapewnieniami Sprzedawcy (chyba że zachodzi jedna z ustawowych przesłanek wyłączenia), zostać dostarczony z oczekiwanymi akcesoriami i instrukcjami, oraz odpowiadać próbce/wzorowi.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona w zakresie cechy, o której braku Konsument został wyraźnie poinformowany i którą wyraźnie zaakceptował.
-
Sprzedawca odpowiada również za brak zgodności wynikający z niewłaściwego montażu, jeśli montaż wykonał Sprzedawca lub błędna była instrukcja.
-
Sprzedawca odpowiada za brak zgodności istniejący przy dostarczeniu i ujawniony w ciągu 2 lat; domniemywa się, że brak ujawniony przed upływem 2 lat istniał przy dostarczeniu.
-
Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu, jeżeli brak zgodności podstępnie zataił.
-
W pierwszej kolejności Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać naprawy lub wymiany.
-
Sprzedawca może zaproponować alternatywę (naprawa zamiast wymiany lub odwrotnie), jeśli wybrany sposób jest niemożliwy lub nadmiernie kosztowny; może odmówić, gdy oba sposoby są niemożliwe lub nadmiernie kosztowne.
-
Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszystkie okoliczności (znaczenie braku zgodności, wartość towaru zgodnego i niedogodności dla Konsumenta).
-
Naprawa lub wymiana następuje w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności; koszty ponosi Sprzedawca.
-
Konsument udostępnia towar Sprzedawcy; odbiór następuje na koszt Sprzedawcy.
-
Jeżeli towar był zamontowany, Sprzedawca demontuje i ponownie montuje po naprawie/wymianie na swój koszt.
-
Konsument nie płaci za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
-
Konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy w przypadkach przewidzianych ustawą (m.in. odmowa doprowadzenia do zgodności, brak skuteczności, istotność braku, zwłoka Sprzedawcy).
-
Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
-
Zwroty kwot z tytułu obniżenia ceny – niezwłocznie, nie później niż w 14 dni.
-
Odstąpienie nie przysługuje, gdy brak zgodności jest nieistotny (domniemanie istotności).
-
Gdy brak dotyczy części towarów z jednej umowy, możliwe jest częściowe odstąpienie.
-
Przy odstąpieniu Konsument zwraca towar na koszt Sprzedawcy; Sprzedawca zwraca cenę w 14 dni od otrzymania towaru lub dowodu odesłania.
-
Zwrot płatności następuje tym samym sposobem, chyba że Konsument zgodził się na inny sposób bez dodatkowych kosztów.
-
Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów w rozumieniu ustawy z 23.09.2016 r.
§ 10 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
-
Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.
-
Termin biegnie od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta (lub wskazaną osobę trzecią inną niż przewoźnik).
-
Odstąpienia można dokonać składając oświadczenie:
– pisemnie: PB ALLURE sp. z o.o., ul. Adama Bochenka 16A, 30-693 Kraków, Polska,
– e-mail: sklep@o-nail.pl.
Wzór formularza odstąpienia jest dostępny na Stronie Internetowej Sklepu (zakładka Zwroty i reklamacje / Formularz odstąpienia). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. -
Odstąpienie można złożyć także przez elektroniczny formularz w zakładce Zwroty i reklamacje; Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jego otrzymanie.
-
W razie odstąpienia umowę uważa się za niezawartą.
-
Jeśli oświadczenie zostało złożone przed przyjęciem oferty przez Sprzedawcę, oferta przestaje wiązać.
-
Sprzedawca zwraca Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za produkty nie później niż w 14 dni od otrzymania oświadczenia; może wstrzymać się do chwili otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
-
Jeżeli wybrano sposób Dostawy inny niż najtańszy zwykły, Sprzedawca nie zwraca kosztów przewyższających tę wartość.
-
Towar należy odesłać niezwłocznie, nie później niż w 14 dni od odstąpienia (wystarczy nadać przed upływem terminu).
-
Klient ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu (chyba że charakter Towaru to wyłącza – wówczas Sprzedawca informuje o kosztach na stronie).
-
Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru z powodu korzystania ponad konieczny zakres do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania ponosi Konsument.
-
Zwrot płatności następuje tym samym sposobem, chyba że uzgodniono inaczej bez dodatkowych kosztów.
-
Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadku towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów ochrony zdrowia lub higienicznych, jeżeli opakowanie otwarto po dostarczeniu.
§ 11 Usługi nieodpłatne
-
Sprzedawca świadczy nieodpłatnie:
a) Formularz kontaktowy,
b) Newsletter,
c) Prowadzenie Konta Klienta. -
Usługi dostępne są 24/7.
-
Sprzedawca może zmienić zakres/formę/czas udzielania dostępu do usług, informując o tym jak przy zmianie Regulaminu.
-
Formularz kontaktowy służy do wysyłania wiadomości do Sprzedawcy; rezygnacja następuje przez zaprzestanie korzystania.
-
Newsletter: zapis przez formularz na stronie; aktywacja po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany e-mailem.
-
Każdy Newsletter zawiera informację o nadawcy, temat oraz pouczenie o sposobie rezygnacji (wypis przez link w każdej wiadomości lub w Koncie Klienta).
-
Prowadzenie Konta Klienta: po Rejestracji Klient może modyfikować dane, śledzić status i historię zamówień.
-
Usunięcie Konta następuje na żądanie Klienta (do 14 dni).
-
Sprzedawca może zablokować Konto/usługi w przypadkach naruszeń prawa/Regulaminu lub względów bezpieczeństwa; informuje o tym e-mailowo.
§ 12 Ochrona danych osobowych
-
Zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności dostępna na Stronie Internetowej Sklepu.
§ 13 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
-
Klient i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług elektronicznych w każdym czasie (z poszanowaniem praw nabytych).
-
Klient rozwiązuje umowę, przesyłając Sprzedawcy oświadczenie woli dowolnym środkiem komunikacji na odległość.
-
Sprzedawca wypowiada umowę, wysyłając oświadczenie na e-mail podany przy Rejestracji.
§ 14 Postanowienia końcowe
-
W relacjach z Przedsiębiorcami odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do szkody wyrządzonej umyślnie oraz do rzeczywiście poniesionych strat.
-
Treść Regulaminu można utrwalić przez wydruk, zapis lub pobranie ze Strony Internetowej Sklepu.
-
Spory Strony będą starały się rozwiązać polubownie; prawem właściwym jest prawo polskie.
-
Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pomocy rzeczników konsumentów i wojewódzkich inspektoratów IH oraz z platformy ODR pod adresem Komisji Europejskiej; informacja jest dostępna w zakładce Rozwiązywanie sporów / ODR na Stronie Internetowej Sklepu.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zamówienia przyjęte do realizacji przed wejściem w życie zmian realizowane są na podstawie dotychczasowego Regulaminu. O zmianach Sprzedawca informuje co najmniej 7 dni wcześniej, przesyłając Klientom wiadomość e-mail z odnośnikiem do nowej treści. Brak akceptacji zmian skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z § 13.
-
Regulamin obowiązuje od dnia 16 września 2025 r.
